Forum www.performenscenter.fora.pl Strona Główna
->
Instrukcje samochodowe
>
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Przywitaj się
>
Sugestie, pomysły
>
Gadki szmatki
>
Pokaż swoje auto
>
Mechanika
>
Instrukcje samochodowe
>
Warsztaty samochodowe godne polecenia
>
Spoty, zloty
Relacja ze spotów, zlotów
>
Co dziś zrobiłem przy swoim wozie
>
Zaprzyjaźnione kluby
>
Samochody klubowiczów
Samochody gości
Giełda
>
Poka się na FB
Sprawy klubowe
>
Miejscówki/ Trasy
Filmiki klubowe= wspólne upalanie
Sprzedam
Kupie
gg
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
daro
Wysłany: Sob 1:52, 15 Cze 2013
Temat postu: Naprawa anteny radiowej - poprawa sygnału
Chyba wiadomo wszem i wobec, że antena zamontowana w dachu w Ibizie, Cordobie, Vario zawiera wzmacniacz, który ulega z czasem uszkodzeniu. Warunki atmosferyczne i montaż tego wzmacniacza w podstawie (stożku) anteny na dachu powoduje, że długo ona nie żyje.
Objawem psującej się anteny będzie coraz bardziej pogarszająca się jakość odbioru sygnału z nadajnika radiowego. Można to naprawić kupując nową antenę ze wzmacniaczem za ok 50zł, lub poświęcić 30 minut i naprawić ją sobie samemu za 0zł (w promocji)
A więc jak macie prawą i lewą dłoń ( dwie lewe nie wskazane), macie lutownicę i trochę czasu to poradzicie sobie.
Na początek zdejmujemy ten plastik który ukarze się Wam po otworzeniu tylnej klapy. Nie trzeba ściągać całej podsufitki.
Jak plastik mamy ściągnięty to odginamy lekko podsufitkę do dołu, jest elastyczna to trochę się da by rękę wsunąć. Wyczujemy tam nakrętkę. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba na klucz 19tkę. Odkręcamy ją i antena już jest luźna. Ale jeszcze żeby ja wyjąć trzeba odłączyć przewód. Powinien on być rozpinany paręnaście cm od zamocowania anteny. taka wsuwka na zatrzask, rozpinamy i wyjmujemy antenę.
Po wyjęciu widać że jest ona od spodu opatulona gumową uszczelką (miejsce łączenia anteny z blachą auta). Ściągamy tą gumę i widać dwie śrubki.
[IMG]http://wrzutnik.net/dafota.2.qtp1332459917n.JPG.sm&th=3890[/IMG]
[/
[img]
[IMG]http://wrzutnik.net/dafota.2.msg1332459916y.JPG.sm&th=6480[/IMG]
[/img]
Otwieramy tą obudowę i widać będzie dwa pręciki wystające z zardzewiałej płytki. Jeden pręcik jest przylutowany do bata anteny, a drugi przylutowany do przewodu który wchodzi od strony auta.
[IMG]http://wrzutnik.net/dafota.2.fn71332459916s.JPG.sm&th=7530[/IMG]
Odlutowujemy preciki od przewodow wg schematu
Pamietajcie ze niczego nie moze dotykac, ani precik, ani przewod w miejscu lutowania, najlepiej go zaizolowac tasma:)
Po tym zabiegu składamy wszystko w całość, podłączamy radio i musi teraz pięknie grać
Jedna uwaga dla osób, którym wyskoczy błąd anteny podczas komputerowej diagnostyki pojazdu.
Błąd wyskakuje dlatego iż radio ma zaprogramowany wzmacniacz, a po naszej przeróbce po prostu go nie "widzi", chociaż radio gra poprawnie i odbiór sygnału jest prawidłowy. Jeśli chcemy usunąć błąd to wchodzimy w grupę 56 Radio, potem w 07 Recode i tam od ostatniej cyfry odejmujemy 1. Tzn w Recode pokazuje np cyfry 00403 to przestawiamy na 00402 i zapisujemy. Teraz system nie widzi wzmacniacza i błędu nie pokazuje. Ale radio gra nadal ładnie i czysto.
U mnie minął rok od przeróbki i wszystko jest w porządku
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04
MDesign
Regulamin